Le spedizioni in Europa del OnePlus One ritardate di 2 settimane per marchio CE non conforme

OnePlus One

Chiamatela sfortuna, ma alcuni acquirenti Europei del OnePlus One, i quali hanno avuto la fortuna di ottenere un invito per l’acquisto, dovranno aspettare un po’ di più prima di mettere le mani sul flagship Killer. Il secondo stock di OnePlus One spediti in Europa, infatti, sembra essere in ritardo a causa di un problema tecnico-burocratico.

Secondo un annuncio postato dallo staff di OnePlus sul forum ufficiale dell’azienda, ad un lotto di smartphone OnePlus One sarebbe stato negato lo sdoganamento a causa del marchio CE considerato non conforme da parte dei funzionari della Dogana. OnePlus afferma di “aver cercato di disegnare le icone di regolamentazione (CE) in modo tale da renderle coerenti con lo stile minimalista del resto del testo”. Questa scelta di “design” molto probabilmente non è stata gradita dagli ispettori della Dogana. Tuttavia, un altro lotto è riuscito a passare i controlli doganali.

Ecco il post di OnePlus:

Unfortunately, some of the phones did not clear customs in Europe. We worked tirelessly on every aspect of the One’s design, including the text on the bottom of the back cover. We designed the regulatory icons to match the minimalistic style of the rest of the text, but the design of the CE icons were unfortunately deemed unacceptable by the customs agents and returned.
All those affected by this delay will be contacted by our team very shortly if they haven’t been already and given more information about expected arrival dates.

OnePlus

L’azienda, sperando di risolvere il problema al più presto, ha ritardato di due settimane le spedizioni. Per scusarsi dell’inconveniente con gli acquirenti, OnePlus offrirà gratuitamente a questi ultimi una cover e una pellicola salva schermo. 

Quella di seguito è invece l’e-mail inviata agli acquirenti interessati al ritardo nella spedizione:

Thank you for ordering from oneplus.net. Unfortunately due to an issue with customs in Europe, one of our shipments has been delayed on its way to the warehouse. Your order was among the affected.
The issue stems from our vision for the design of the OnePlus One. For the back cover, we wanted the regulatory icons and text to be in harmony with each other and appear be as minimalistic as possible. In order to achieve this, we modified the CE icon to match the other icons. This was deemed unacceptable and our shipment was returned.
You placed an order that was planned to be shipped last week. Due to unforeseen issues with our product design, we need two more weeks until we can ship. Please accept from us a complimentary cover and screen protector (when they become available later this month) as a token of good faith. You may also cancel your order and receive a full refund.
We sincerely apologize on behalf of the entire OnePlus Team for causing you such inconvenience, and hope you forgive us for making such mistakes in the course of our growth.

Fateci sapere se siete tra i destinatari di questo messaggio.

[VIA GIZCHINA.COM]